Amalian Helmiä

19. tammikuuta 2011

Äiti haluaa...


... Uuden kameran tai tarkemmin digijärkkärin!
Olen luvannut palkita itseni jollakin ja se voisi
hyvin olla uusi kamera. Kameran uusiminen ei sodi vastaan minun periaatteita,
koska sillä tallennetaan niin tärkeitä muistoja.

Kun katson vaikka tuota edellista bloggaustani tuosta lastenhuoneesta niin sääädin ja väänsin tuon kameran kanssa ja tuon parempia en saanut vaikka varmaan kaikkia asetuksia kokeilin -
tai sitten olen vaan niin huono.
Mutta töissä saan sillä digijärkkärillä tuosta vaan mielestäni hyviä kuvia.

Siispä otetaan vastaan vinkkejä hinta laatu suhteistaan hyvästä ALOITTELIJAN kamerasta .

Ps. meillä on aina ollu Canon




6 kommenttia:

  1. Meilläkin on ollut aina Canon ja HALUISIN myös järkkärin juuri tullaisen vaikka... tosin mun järki sanoo et ei nyt nimittäin tällä hetkelläkin meidän kameran on hukassa - ilmeisesti jossain lasten lelujen seassa : / eli täytyy opetella vähän enemmän huolellisuutta ; )

    VastaaPoista
  2. Jos järkkäriä mieliit niin varmasti Canonin 1000 D riittää jos hieman parempaa eli videokuvauslisällä niin sitten 500 D. Mulla on 1000D ja riittävä :)

    VastaaPoista
  3. Heippa!

    Mulla on ollut vanha canonin EOS 40D, kunnes sain noin viikko sitten tuon kuvassa näkyvän EOS 550D.
    Alkuun olin innoissani räpsittyä ensimmäiset kuvat, miten hienoilta ne näyttikään siinä kameran pikkunäytöllä.
    Koneelle kuvat siirrettyäni huomasin, että kuvien laaduissa ei kyllä ollut juurikaan eroa, uuden kameran oma näyttö vaan oli paljon tarkempi.
    Eli vanhemmillakin kameroilla saa mielestäni yhtä hyviä kuvia, tuo uusi on vaan käyttömukavuudeltaan parempi, koska on pienempi ja jotenkin näpsäkämpi. :)
    Olen kuitenkin aika huono sanomaan, mikä olisi hyvä, jos aikoo opetella kunnolla kuvaamaan, sillä minä käytän aina automaatti-asetusta, enkä ole edes yrittänyt opetella mitään muuta. :)
    Näissä molemmissa kameroissa tarvitsee kyllä hyvän lisäsalaman, jos on yhtään hämärää.
    Eli näinä pimeinä aikoina ilman salamaa saa kuvattua n. klo 11-13 ja muina aikoina tarvitsee lisäsalaman. :)

    VastaaPoista
  4. Mulla on canonin 1000D ja se on ollut riittävä :) Tosin salamasta olen ihan samaa mieltä kuin edellinen, kannattaa ostaa vaikka samalla kameran kanssa lisäsalama siihen. Tuo kameran oma salama on ihan peestä, en koskaan edes käytä sitä...

    VastaaPoista
  5. Minä sain äitienpäivälahjaksi sen Canoninen 550D:n, mistä olen blogissa kirjoittanutkin. Siihen olen ollut kyllä todella tyytyväinen. Ja siihen valokuvauskurssiin, jolla olen Oulu-opiston kautta ollut.
    Mutta edellisen postauksen kuvista; millä ohjelmalla käsittelet kuvat siirrettyäsi ne tietokoneelle? Sanoisin, että talvella kuvatessa sisällä on ihan pakko jälkikäteen ainakin parantaa kontrastia. Picasa on ilmainen ja helppo ohjelma käyttää, suosittelen sitä. Sillä pystyy ihan pikkupokkarin kuvistakin muokkaamaan katseenkestäviä.
    Järkkärin kanssa sanoisin, että ennenmmin kuin lisäsalama, kannattaa ostaa jalusta. Sillä saa kuvattua pitkällä valotusajalla ilman tärähdystä eikä tarvita mitään salamoita.

    VastaaPoista
  6. Me ostettiin syksyllä Canon 500D ja ollaan oltu todella tyytyväisiä. Huima ero siihen pikkuiseen digikameraan, joka meillä oli aiemmin.

    Lähinnä otettu kuvia vain automaatilla ilman sen kummempia säätöjä, mutta tulee silti sata kertaa paremmat kuvat kuin sillä pienellä entisellä kameralla.
    Vaikka paljon silläkin kuvattiin.

    VastaaPoista

Jokainen jätetty kommentti on suuri ilo minulle!